vypracovaný v súlade s § 4 zákona NR SR č. 56/2012 Z. z. o cestnej doprave,
vyhlášky
Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR č.124/2012 Z.z., ktorou sa vykonáva
zákon č. 56/2012 Z.z. o cestnej doprave, ďalej zákonom NR SR č. 8/2009 Z. z. o cestnej
premávke
a ustanovení § 420a),§ 421a), § 427, § 760 až § 764 Občianskeho zákonníka i § 374 Obchodného
zákonníka, vrátane Čl.3 písm. j), vrátane zákona č. 250/2007 Zb. o ochrane spotrebiteľa ako
i
zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
Čl.I
Úvodné ustanovenia
- Tento prepravný poriadok (ďalej len „PP“) upravuje prepravné podmienky
spoločnosti Cassovia
Expres s.r.o. so sídlom: Mlynská 27, 040 01 Košice, IČO:46554874, IČ DPH:SK2023441893 v
postavení dopravcu/ďalej ako „dopravca“/ potrebné na uzavretie prepravnej zmluvy v
taxislužbe,
- PP nadobúda platnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke dopravcu
www.cassoviaexpres.sk, ako i v sídle spoločnosti a po jeho zverejnení je jeho obsah súčasťou
každej zmluvy o preprave, upravujúci práva a povinnosti účastníkov,
- na účely tohto PP „Taxislužba“ je podnikanie, predmetom ktorého je odplatné
poskytovanie
dopravných služieb verejnosti cestnými motorovými vozidlami, ktoré sú na tento účel typovo
schválené.
- na účely tohto PP „Dopravca“ je prevádzkovateľ taxislužby odo dňa
právoplatnosti koncesie
(nám udelená 11.07.2013), ktorá nás oprávňuje na poskytovanie dopravných služieb verejnosti
na základe zmluvy o preprave osôb,
- na účely tohto PP „Prepravca“ je objednávateľ prepravy, to znamená cestujúci
v osobnej
doprave. Prepravcom je osoba, ktorá platí cenu za realizovanú prepravu
dopravcovi,
- tento PP upravuje aj sadzby cestovného a ďalších úhrad spojených s prepravou
cestujúcich,
ich batožín a živých spoločenských zvierat, ako aj podmienky dopravcu, za ktorých sa sadzby
uplatňujú (ďalej len tarifné podmienky),
- PP obsahuje a bližšie špecifikuje podmienky prepravy ako aj práva a
povinnosti dopravcu a
cestujúceho, zodpovednosť pri preprave osôb medzi dopravcom a osobami zúčastnenými pri na
preprave, tarifu a reklamačný poriadok. V zmysle zákona č. 428/2002 Z.z. – ochrana
osobných údajov je dopravca povinný zachovať mlčanlivosť o zistených osobných údajoch
cestujúceho a tieto nezverejňovať a nesprístupňovať tretím osobám s výnimkou ich použitia
pri uplatnení si práv a nárokov voči cestujúcemu, o ktorých rozhoduje súd alebo iný orgán
verejnej moci.
Čl.II
Zmluva o preprave osôb
- Prepravcovi, ktorý za určené cestovné použije dopravný prostriedok dopravcu, vzniká zmluvou
o preprave osôb právo, aby ho dopravca prepravil do miesta určenia uvedeného v zmluve,
- prepravná zmluva vzniká na základe konania prepravcu, ktorým dáva nepochybne najavo, že chce
uzavrieť prepravnú zmluvu a to spravidla tým, že zaplatí dojednané cestovné, čím súhlasí aj
s cenou dopravcu za vykonanie preprav
- Cez on-line predajný systém umiestnený na stránke dopravcu
www.cassoviaexpres.sk,
- výnimočne prostredníctvom vodiča taxislužby na stanovišti taxislužby, len
v čase
odchodu /bez garancie voľného miesta = rezerváciu miesta bez zaplatenia
neumožňujeme/,
za predpokladu voľného miesta vo vozidle a len v plnej sume tzn. zľavu na cestovné
do 25 rokov
pri aute nieje možné uplatniť
- vo svojom sídle (Mlynská 27, Košice, Budova Gastrodomu, prízemie, hneď vedľa
Zazza pizza),
- cez zmluvných partnerov dopravcu (cena nemusí byť identická s cenníkom dopravcu)
–
odporúčame klientom, aby si cestovné lístky zabezpečovali /kupovali/ v
predstihu, keďže vozidlo taxislužby má obmedzený počet miest a môže sa
stať, že pár
dni pred odchodom bude žiadaný termín vypredaný,
- pred uskutočnením prepravy a uzavretím prepravnej zmluvy má cestujúci právo oboznámiť sa
s platným cenníkom taxislužby,
- rozsah prepravnej povinnosti dopravcu: Dopravca má prepravnú povinnosť voči každému
prepravcovi, ktorý sa chce prepraviť do miesta určenia, a zároveň ktorý je v mieste začatia
prepravy v dojednanom čase pripravený nastúpiť do vozidla dopravcu. Pokiaľ prepravca
mešká s nastúpením do vozidla oproti dopravcom stanovenému času odchodu, zaniká
povinnosť dopravcu vykonať prepravu podľa zmluvy. Z dôvodu zrušenia prepravy
pre
omeškanie cestujúceho podľa predchádzajúcej vety, je dopravca oprávnený ponechať si už
uhradené cestovné (resp. akúkoľvek jeho časť) a naložiť s ňou podľa vlastného uváženia,
- dopravca má prepravnú povinnosť voči cestujúcemu iba pokiaľ mu to umožňujú prepravné
podmienky, najmä technický stav a obsaditeľnosť vozidla taxislužby podľa osvedčenia o
evidencii, spôsobilosť vodiča a nebránia tomu príčiny, ktoré nemožno odvrátiť (okolnosti vis
maior,
príklad: nepriaznivé meteorologické podmienky). Prepravná povinnosť dopravcu taktiež
neplatí, ak cestujúci nie je podľa PP spôsobilý na prepravu,
- v prípade nevykonania prepravy v dojednanom rozsahu, z dôvodov na strane dopravcu má
cestujúci právo na náhradu škody v rozsahu maximálne v hodnote dojednaného cestovného.
Nároku na
náhradu škody z prepravy alebo v dôsledku jej nevykonania riadne a včas, z dôvodu na strane
dopravcu, sa cestujúci vopred nevzdáva ale tento rozsah limituje na rozsah stanovený podľa
predchádzajúcej vety,
- pokiaľ cestujúcemu mešká let (čím dochádza k posunutiu času príletu) a tak
je ohrozené
jeho včasné a riadne dostavenie sa do miesta na uskutočnenie prepravy, je povinný o tom
bezodkladne informovať dopravcu (na čísle +421 915 115 555 ) vrátane
oznámenia
predpokladaného skutočného času príletu. Dopravca na základe oznámenia cestujúceho
môže pozdržať uskutočnenie prepravy o dobu zodpovedajúcu oznámenému času
príletu, maximálne však o 30 minút (platí len pre nástup na letisku v Budapešti)
alebo umožní cestujúcemu náhradnú prepravu nasledujúcim spojom, pokiaľ to umožňuje jeho
obsaditeľnosť. Na zmenu prepravy podľa predchádzajúcej vety však cestujúci
nemá právny nárok. V prípade ak
cestujúci, ktorý ohlási meškanie nepríde na miesto výzdvihu do 30 min. po plánovanom
odchode, tak vodič dopravcu je oprávnený opustiť výzdvižné miesto a začať prepravu aj bez
cestujúceho,
- uskutočnením prepravy na základe uzavretej prepravnej zmluvy a podľa
podmienok
prepravného poriadku, vzniká cestujúcemu povinnosť zaplatiť určené cestovné podľa cenníka
taxislužby.
Odmietnutie zaplatenia cestovného sa rieši privolaním Polície a je vymáhateľné súdnou
cestou. Cestujúci je povinný zaplatiť dopravcovi zákonom určený úrok z
omeškania.
Čl.III
Podmienky odstúpenia od zmluvy o preprave osôb
- Ak dopravca nemôže vykonať prepravu alebo ju nemôže vykonať za dojednaných podmienok, je
povinný upovedomiť o tom bez meškania objednávateľa. Ak objednávateľovi nevyhovujú dopravcom
navrhnuté nové podmienky, je oprávnený od zmluvy odstúpiť. V tom prípade, dopravca vráti
objednávateľovi plnú hodnotu cestovného lístka,
- dopravca môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak nie sú objednávateľom splnené
podmienky prepravnej zmluvy alebo ustanovenia PP,
- po zakúpení cestovného lístka, vrátane cestovného za nepoužitý cestovný lístok /z
akýchkoľvek dôvodov zo strany cestujúceho/ prislúcha cestujúcemu nárok na vrátenie
cestovného ak:
- cestovný lístok zruší viac ako 24 hodín pred začatím
prepravy – z ceny lístka sa odpočíta 5 € poplatok/osoba/smer , ak sa jedná o
storno aj spiatočnej cesty tak poplatok je 10 €/osoba,
- cestovný lístok zruší menej ako 24 hodín pred začatím prepravy je
storno poplatok vo výške 100 % cestovného, teda cestujúcemu dopravca
nevráti žiadne cestovné vynaložené na kúpu lístka, t.j. nárok na vrátenie cestovného zaniká,
- v prípade potreby uskutočnenia storna, t.j. vrátenia cestovného v čase uzatvorenia predajne
je
potrebné zaslať žiadosť o storno emailom info@cassoviaexpres.sk,
keďže je dôležitý čas požiadania o storno pred uskutočnením prepravy, kvôli storno
podmienkam
(viď text vyššie),
- dopravca môže upraviť sadzby storno poplatkov, ktoré zverejní na svojom predajnom mieste a
na svojej internetovej stránke www.cassoviaexpres.sk,
- ochorenie cestujúceho nie je dôvodom pre nárok na vrátenie cestovného,
- v prípade potreby uskutočniť zmenu dátumu odchodu je možné túto zmenu uskutočniť za
predpokladu, že je viac ako 48 hodín pred odchodom spoja za poplatok 5 €/osoba/jedna
cesta,
- v prípade potreby uskutočniť zmenu dátumu odchodu u individuálnej
objednávky
( = prenájom celého vozidla) je možné túto zmenu uskutočniť min. 5 hodín pred plánovaným
odchodom vozidla za poplatok 5 €/vozidlo/jedna cesta, v prípade storna
individuálnej objednávky viac ako 24 hodín pred plánovaným odchodom vozidla je dopravca
oprávnený účtovať 10 % storno poplatok z ceny objednávky, ak objednávateľ
individuálnej objednávky požaduje storno menej ako 24 hodín pred plánovaným odchodom
vozidla, objednávka je plne nerefundovateľná, teda vyžaduje sa 100 % storno poplatok
z ceny objednávky,
- v prípade, ak bol cestovný lístok zakúpený prostredníctvom internetu na www.cassoviaexpres.sk a cestujúci chce vykonať
storno lístka, t.j. vrátenie cestovného, musí túto skutočnosť nahlásiť na emailovú adresu info@cassoviaexpres.sk. O výške storna
rozhoduje čas poslania emailu,
- cestujúci je povinný pred nástupom na prepravu sa poistiť a bez poistenia nemôže na prepravu
nastúpiť. V prípade, že nastúpi bez poistenia, zrieka sa nároku na vzniknuté škody spôsobené
mu dopravcom, resp. za ktoré nesie zodpovednosť dopravca, ktoré prevyšujú hodnotu uhradeného
cestovného. Odporúčame klientom cestovné poistenie s poistením storna objednanej služby,
ktoré je možné si zakúpiť aj v našej predajni v Košiciach,
- dopravca na požiadanie (podmienené vyplnením storno formulára) vydá späť cestujúcemu
uhradené cestovné ponížené o storno poplatky. Tým nie je dotknuté právo dopravcu príslušnú
sumu
poukázať bezhotovostne na účet cestujúceho, resp. poštovou poukážkou v prospech cestujúceho,
pokiaľ
sú dopravcovi známe k tomu potrebné skutočnosti.,
- vzájomné pohľadávky dopravcu a cestujúceho vyplývajúce zo zmluvy o preprave nie je možné
postúpiť tretej osobe bez súhlasu druhej zmluvnej strany. Zmluvné strany sa dohodli, že
jednostranne je možné započítať vzájomné pohľadávky bez obmedzenia,
- vodič vozidla taxislužby môže odmietnuť vykonať prepravu alebo nedokončiť začatú prepravu,
ak:
- to neumožňuje technický stav a priepustnosť cesty alebo bezpečnosť a plynulosť
cestnej
premávky na trase prepravy, najmä v dôsledku poveternostných vplyvov, poškodenia
pozemnej
komunikácie alebo dopravnej nehody,
- cestujúci počas prepravy napriek upozorneniu vodiča vo vozidle taxislužby fajčí,
konzumuje
jedlo a nápoje alebo kŕmi prepravované zviera, alebo na prednom sedadle manipuluje s
príručnou
batožinou, novinami, mapou alebo inou vecou, ktorou možno obmedziť výhľad vodiča
alebo ohroziť
vedenie vozidla taxislužby, alebo inak ohrozuje jeho bezpečnosť, znečisťuje interiér
vozidla,
bezdôvodne mení trasu a cieľ prepravy alebo inak vzbudzuje obavy o bezpečnosť,
zdravie a život
vodiča alebo spolucestujúcich,
- cestujúci má batožinu, ktorú vzhľadom na jej početnosť, veľkosť,
hmotnosť alebo tvar nie je možné naraz prepraviť, alebo chce prepravovať zvieratá,
ktoré vzhľadom na ich veľkosť, početnosť, správanie alebo obmedzovanie cestujúcich
(napr. zápach) nie je možné prepraviť v priestore pre cestujúcich ani v batožinovom
priestore,
- ak vodič vozidla taxislužby odmietne prepraviť cestujúceho z dôvodu poslednej odrážky, je
povinný ohlásiť to dispečingu so snahou zabezpečiť pristavenie najbližšie voľného a vhodného
vozidla taxislužby. V tomto prípade dopravca nenesie zodpovednosť za odmietnutého
cestujúceho a nevracia zaplatené cestovné,
- cestujúci môže od uzatvorenej prepravnej zmluvy odstúpiť, ak dopravca alebo vodič vozidla
taxislužby porušil zmluvné podmienky alebo podmienky prepravného poriadku.
Čl.IV
Obchodné podmienky predaja cestovných lístkov prostredníctvom internetu
- Tieto obchodné podmienky upravujú právne vzťahy medzi majiteľom zakúpeného cestovného lístka
na strane jednej a prevádzkovateľom, spoločnosťou Cassovia Expres s.r.o. na
strane druhej,
- dopravca Cassovia Expres, s.r.o. predáva cestovné lístky prostredníctvom
vlastného predajného systému na svojej webovej stránke. Hlavným cieľom internetového predaja
lístkov je uľahčiť všetkým záujemcom získavanie informácií o voľných miestach, termínoch,
časoch odchodov a predovšetkým realizácia priameho predaja lístkov, bez nutnosti ďalšej
komunikácie, alebo osobného stretnutia. Naša spoločnosť ponúka predovšetkým transfery z
Košíc na letisko v Budapešti, Krakowe, (Viedni). Cestu zo zahraničia na SR je možné objednať
skrze našu cestovnú kanceláriu, prípadne cez sieť našich partnerských cestovných kancelárii
(zoznam partnerov a miest, kde je možné osobne si zakúpiť cestovné lístky oznámime na
požiadanie),
- majiteľ cestovného lístka je osoba, ktorá získala lístok priamo v sídle spoločnosti Cassovia
Expres s.r.o., alebo jeho zakúpením cez internetový predaj spoločnosti. Predaj
cestovného lístka tretím osobám neodporúčame z dôvodu, že pri takomto predaji je cestujúci
nedostatočne informovaný od kupujúceho, kde presne je dohodnuté nástupné miesto. V prípade,
ak kupujúci nie je cestujúci, dopravca nezodpovedá za nedostatočné informácie o nástupnom
mieste, ktoré sa dostanú (nedostanú) ku cestujúcemu,
- objednávanie cestovných lístkov v internetovom obchode spoločnosti Cassovia Expres
s.r.o. je podmienené registráciou užívateľa kde je nutné vyplniť všetky povinné
polia formulára vrátane zadania platnej e-mailovej adresy pre komunikáciu medzi užívateľom a
systémom. Objednávateľ, ktorý vykonáva objednávku vyplnením formulára, potvrdzuje, že sa
zoznámil so “Zmluvnými podmienkami“ pre rezerváciu a predaj cestovných lístkov v
internetovom obchode spoločnosti Cassovia Expres s.r.o. v plnom rozsahu a súhlasí s nimi,
- spoločnosť Cassovia Expres s.r.o. registruje a spracováva všetky osobné
údaje majiteľa cestovného lístka, ktoré získala na základe nadobudnutého zmluvného vzťahu.
Sú to predovšetkým meno, priezvisko, adresa, telefónny/mailový kontakt. Tieto údaje môžu byť
použité zo strany Cassovia Expres s.r.o. na marketingové a reklamné účely. Zároveň sa
spoločnosť Cassovia Expres s.r.o. zaväzuje, že chráni jej zverené osobné
údaje pred odcudzením a prípadným zneužitím tretími osobami,
- cestovné lístky, hlavne pri predaji cez internet sú dostupné klientovi v jeho zákazníckom
účte na stránke www.cassoviaexpres.sk. Po prihlásení
do systému (zákazníckeho účtu) si ich zákazník sám vytlačí. Po dohode je možné zaslanie
cestovného lístku klientovi na jeho emailovú adresu, alebo za poplatok (5EUR) zaslanie
lístkov aj kuriérskou službou. Po prípadnej dohode a dostatočnom preukázaní totožnosti, je
možné dostať cestovný lístok priamo od vodiča pri nastupovaní do mikrobusu,
- k uzavretiu zmluvy o preprave osôb dôjde zásadne až zaplatením cestovného a vydaním
cestovného lístka. Pri on-line kúpe CL je transakcia ukončená až potvrdzujúcim emailom,
- cestovný lístok je vystavený na meno a je neprenosný,
- pri kúpe CL kupujúci zadáva cestujúceho meno, priezvisko, kompletné tel. číslo /aj s
predvoľbou/ mobilného telefónu, ktorý bude mať cestujúci pri sebe. Ďalej odporúčame uviesť
aj číslo letu, prípadne z ktorého letiska cestujúci prilieta, let. spoločnosť. Tieto
informácie môžu pomôcť v prípade meškania lietadla, aby dispečing dopravcu vedel operatívne
riešiť vzniknuté situácie,
- cestujúci má okamihom zakúpenia CL rezervované miesto vo vozidle taxislužby. Konkrétne
miesto vo vozidle určuje dopravca prostredníctvom vodiča taxislužby. Zakúpením lístka
cestujúci nadobúda právo cestovať vozidlom taxislužby len na termín jazdy uvedený v CL.
Pokiaľ ho však cestujúci neobsadí do odchodu spoja, môže byť obsadené iným záujemcom.
Majiteľ cestovného lístka je oprávnený tento použiť na jednorazovú prepravu na zakúpený
smer. Po dopravení na určené miesto platnosť cestovného lístka končí a nie je možné ho
opätovne použiť. Majiteľ cestovného lístka je pri požiadaní povinný predložiť s cestovným
lístkom aj preukaz totožnosti,
- majiteľ cestovného lístka je povinný si tento starostlivo uschovať ako daňový doklad. Za
nedbalé používanie sa považuje okolnosť, kde sa jej bez veľkého úsilia a nedovoleným
spôsobom môže zmocniť tretia osoba. Cestovný lístok môže byť použitý len k účelom, ku ktorým
je určený. Akékoľvek iné použitie je zakázané!,
- dojednané cestovné má cestujúci právo uhradiť:
- v hotovosti, alebo kreditnou kartou do pokladne dopravcu v mieste jeho sídla,
najneskôr je možné toto právo využiť 1 hodinu pred začatím prepravy, ak je vo
vozidle taxislužby ešte voľné miesto, počas otváracích hodín predajného miesta,
- cestovné musí byť uhradené (už pripísané na účet dopravcu) najneskôr do okamihu
plánovaného začatia prepravy. V prípade, ak cestovné nie je pripísané na náš účet do
času začatia prepravy, je vodič oprávnený pýtať cestovné v plnej
výške.
Po pripísaní peňazí na náš účet a po vyplnení storno formulára (na vyžiadanie)
vrátime klientovi
sumu, o ktorú zaplatil naviac,
- kreditnou kartou – on-line predaj cez našu webovú stránku cassoviaexpres.sk.
Čl.V
Plánované odchody a príchody Košice – Budapešť
Departure from Kosice |
Arrival in Budapest |
Departure from Budapest |
Arrival in Kosice |
01:00 |
04:30 |
04:30* |
08:00 |
04:00 |
07:30 |
12:30* |
16:00 |
06:00 |
09:30 |
14:30* |
18:00 |
09:00 |
12:30 |
17:30* |
21:00 |
12:00 |
15:30 |
20:30* |
00:00 |
15:00 |
18:30 |
23:55 - 00:30 ** |
04:00 |
Dopravca si vyhradzuje právo zrušiť plánovaný odchod, ak si cestujúci v predstihu nezakúpi
cestovný lístok. Doba trvania jednej cesty je cca 3,5 hod., vrátane prestávky počas jazdy v
dĺžke cca 10 min.
* Mikrobus čaká na cestujúcich (pri odchode z letiska v Budapešti) max. 30 minút, len ak cestujúci oznámi dispečingu
/tel.: 00421 915 115 555/ svoje meškanie.
** Mikrobus čaká maximálne do 00:30
Vaše meškanie /ak o ňom vieme/ riešime nasledovne: V
prípade ak klient nestíha rezervovaný mikrobus, je potrebné to nahlásiť na dispečing včas a
Vašu rezerváciu presunieme ak je voľné miesto na nasledujúci spoj. Cassovia Expres s.r.o.,
nenesie žiadne následky za zmeškanie rezervovaného mikrobusového spojenia v prípade meškania
lietadla. Úhradou cestovného lístka, berie klient túto skutočnosť na vedomie. Minimálny
odporúčaný čas na prestup pred odletom sú 2 hodiny a po prílete je 1 hodina. V prípade
kratšieho času je prestup na vlastnú zodpovednosť cestujúceho.
Čl.VI.
Dohodnuté nástupné a výstupné miesta transfer Košice – Budapešť
Nástupné miesta:
Košice:
Protifašistických bojovníkov 6, parkovisko McDonald´s (vyhradené parkovisko Cassovia Expres s.r.o.
pri zelenej búdke s označením KASA)
Budapešť letisko:
Dolné centrálne parkovisko pod terminálom 2A, pri 3 vysokých bielych stožiaroch s vlajkami.
Výstupne miesta:
Košice:
Protifašistických bojovníkov 6, parkovisko McDonald´s (vyhradené parkovisko Cassovia Expres s.r.o.
pri zelenej búdke s označením KASA)
Budapešť letisko:
Priamo pred odletovou halou na 1. poschodí medzi terminálom 2A a 2B.
Odporúčame klientom dostaviť sa na nástupné miesta min. 10 min. pred plánovaným odchodom.
Vodič spoločnosti Cassovia Expres s.r.o. je viditeľne označený logom spoločnosti, taktiež naše mikrobusy sú jasne označené logom spoločnosti
Čl.VII
Postavenie cestujúceho
Cestujúci má právo:
- na bezpečnú, pohodlnú a pokojnú prepravu, na ktorú má platný cestovný lístok,
- na prepravu batožiny, podľa obmedzení v tomto PP,
- žiadať od vodiča, aby naložil a po preprave vyložil cestovnú batožinu,
- žiadať pomoc pri nastupovaní a vystupovaní z vozidla, najmä ak ide o cestujúceho
zdravotne ťažko postihnutého (v prípade cestujúceho s invalidným vozíkom je
vodič povinný pomôcť cestujúcemu nastúpiť do vozidla a následne uložiť invalidný
vozík do priestoru vozidla pre batožinu),
- požadovať informácie od osádky vozidla taxislužby týkajúce sa podmienok jeho
prepravy,
- na vrátenie tej časti cestovného, na ktorej sa neuskutočnila
preprava a to podľa ustanovenia tohto PP,
- na prepravu príručnej batožiny, cestovnej batožiny, prípadne extra batožiny a
domácich zvierat tým istým vozidlom, len ak to umožňujú prepravné
podmienky. O využití tohto práva, resp. o inom špecifickom spôsobe
prepravy osoby a/alebo jej batožiny je cestujúci povinný dopravcu informovať
(odkonzultovať) vopred, najneskôr pri objednávaní prepravy,
- vziať zo sebou ako batožinu živé spoločenské zviera, pokiaľ sú splnené osobitné
podmienky ustanovené v tomto PP.
Cestujúci je povinný:
- dostaviť sa na miesto začatia prepravy včas pred odchodom vozidla,
- poslúchnuť pokyny a príkazy člena osádky vozidla, ktoré smerujú k zaisteniu
bezpečnosti cestujúcich a plynulosti cestnej premávky,
- správať sa tak aby nenarúšal bezpečnú a pokojnú prepravu cestujúcich a
neobťažoval cestujúcich a osádku,
- cestujúci berie na vedomie, že minimálny (odporúčaný) čas na prestup pred
odletom sú 2 hodiny. V prípade kratšieho času je prestup na vlastnú
zodpovednosť cestujúceho,
- z dôvodu platných cestných predpisov platných v EÚ o preprave detí a infantov v
dopravnom prostriedku je nutné, aby deti mali autosedačky. Autosedačka musí byť
pevne pripútaná k sedadlu minibusu. Infant nesmie cestovať na kolenách dospelej
osoby, ale musí mať svoje vlastné miesto.
- vo vozidle taxislužby na miestach na to vyhradených prepravovať osoby len do
prípustnej užitočnej hmotnosti vozidla, pritom počet prepravovaných osobne
nesmie byť vyšší, ako je počet miest vrátane vodiča uvedených v osvedčení o
evidencii vozidla,
- na prednom sedadle vedľa vodiča je možné prepravovať iba cestujúceho, ktorého
umožňujú prepravovať predpisy o bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky, každá
prepravovaná osoba vo vozidle taxislužby počas prepravy je povinná použiť
bezpečnostný pás ktorým je vybavené vozidlo, inak zodpovedá za škodu, ktorá tým
dopravcovi vznikne.
Cestujúcemu počas prepravy nie je dovolené:
- prihovárať sa vodičovi spôsobom, ktorý ohrozuje bezpečnosť prepravy,
- pískať, spievať, hlučne sa správať, hrať na hudobnom nástroji a púšťať
reprodukovanú hudbu a reč bez súhlasu dopravcu (resp. osádky vozidla dopravcu),
- otvárať dvere a okná, vykláňať sa a vyhadzovať z okna odpadky a predmety,
- fajčiť v priestore vozidla,
- konzumovať nápoje, jesť (v priebehu cesty je plánovaná cca 10 min. prestávka,
ktorá je aj na to určená),
- zdržiavať sa v priestore, ktorý je vyhradený pre vodiča a v priestore, ktorý je
určený na vystupovanie a nastupovanie, ak to prekáža nerušenému vystupovaniu a
nastupovaniu ostatných cestujúcich,
- nechať stáť, alebo kľačať deti na sedadlách, pokiaľ by mohli znečistiť
sedadlá,
- vyhadzovať odpadky a iné veci z vozidla a nechať vyčnievať veci z vozidla,
- odkladať veci a zvieratá na sedadlo,
- svojvoľné nakladanie/vykladanie batožiny do kufra vozidla, svoju batožinu podá
vodičovi, ktorý ju sám odloží do batožinového priestoru.
Čl.VIII
Oprávnenia dopravcu voči cestujúcim
- Dopravca je oprávnený požadovať od cestujúcich úhradu cestovného za vykonanie
prepravy v súlade s príslušnou tarifou a vo forme podľa tohto PP, v prípade ak
cestujúci si zakúpi cestovný lístok v inej tarife (cestujúci do 25 rokov) ako mu
prislúcha, bude takýto lístok považovaný za neplatný a teda ak bude chcieť
cestujúci sa prepraviť tak bude musieť zaplatiť nový cestovný lístok v správnej
tarife (cestujúci nad 25 rokov).
- dopravca je pred začatím prepravy a počas nej oprávnený prostredníctvom vodiča
alebo zamestnanca povereného organizáciou prepravy (ďalej len „dispečer“) dávať
pokyny a príkazy cestujúcim na účel zaistenia ich bezpečnosti alebo bezpečnosti
a plynulosti cestnej premávky, ktorí sú povinní ich uposlúchnuť,
- dopravca je oprávnený prostredníctvom vodiča taxislužby alebo inej oprávnenej
osoby dopravcu odmietnuť prepravu cestujúceho a vylúčiť cestujúceho z prepravy,
ak:
- cestujúci odmietne uhradiť požadované cestovné alebo sa pri kontrole cestovných
lístkov nepreukáže platným cestovným lístkom. V prípade ak cestujúci pri nástupe
tvrdí, že platil za cestovný lístok v predpredaji (on-line) ale nevie sa ním
preukázať, je cestujúci povinný si zakúpiť cestovný lístok u vodiča a následne, keď
preukáže, že skutočne mal zaplatený lístok, tak cestujúci má následne nárok na
vrátenie peňazí po vyplnení STORNO FORMULÁRA, kde uvedie všetky potrebné údaje o
účte, kde si praje poslať späť peniaze. Storno formulár je k dispozícii na
vyžiadanie buď v sídle spoločnosti alebo prostredníctvom emailu
info@cassoviaexpres.sk,
- správanie cestujúceho vzbudzuje obavu o bezpečnosť, život alebo zdravie vodiča
alebo ostatných cestujúcich a ich majetok,
- cestujúci znečisťuje alebo poškodzuje vozidlo dopravcu, alebo inak obťažuje
cestujúcich a ich majetok
- cestujúci má v úmysle prepraviť batožinu alebo zviera, ktorej preprava je podľa
tohto PP vylúčená,
- cestujúci vo vozidle fajčí alebo konzumuje alkoholické nápoje alebo existuje
podozrenie, že cestujúci je pod vplyvom alkoholu, návykových alebo psychotropných
látok,
- cestujúci svojím hlasovým prejavom, pískaním, reprodukovaním hudby alebo iných
zvukov alebo inými prejavmi pôsobí rušivo na vodiča alebo ostatných cestujúcich,
- cestujúci akýmkoľvek iným spôsobom ohrozuje plynulosť alebo bezpečnosť dopravy,
najmä vstupovaním do priestoru vodiča, nastupovaním alebo vystupovaním z vozidla
mimo určenej zastávky alebo iným nevhodným konaním,
- cestujúci napriek upozorneniu vodiča alebo inej oprávnenej osoby nerešpektuje
akékoľvek ustanovenie tohto PP,
- pre chorobu, užívanie návykových látok alebo z iných dôvodov môže byť cestujúcim
a/alebo dopravcovi na ťarchu,
- v prípadoch podľa bodu 3. je dopravca oprávnený prerušiť vykonávanú prepravu až do
okamihu opustenia vozidla cestujúcim, ktorého konanie oprávňuje dopravcu odmietnuť
prepravu cestujúceho. Dopravca je v tomto prípade oprávnený vyložiť nežiaduceho
prepravcu na najbližšom možnom mieste (vrátane benzínovej stanice, či odpočívadle).
Vylúčený z prepravy nemá nárok na náhradu cestovného za nevykonanú časť prepravy ani
na vrátenie zaplateného cestovného. Ostatným cestujúcim nevzniká nárok na zľavu z
cestovného (v prípadoch podľa bodu 3.)
- dopravca je oprávnený odmietnuť prepravu cestujúceho, čakajúceho na prepravu na
zastávke, aj v prípade, že povolená kapacita vozidla je už naplnená, 6. dopravca je
oprávnený prostredníctvom vodiča zadržať cestovnú batožinu, ktorá podlieha
spoplatneniu až do času vyrovnania dlžného dovozného.
Čl.IX
Povinnosti dopravcu
Dopravca je povinný najmä:
- prevádzkovať osobnú cestnú dopravu v taxislužbe podľa prepravného
poriadku,
- zabezpečiť zverejnenie a sprístupnenie aktuálneho znenia prepravného
poriadku na svojom webovom portáli www.cassoviaexpres.sk a na viditeľnom
mieste v sídle spoločnosti,
- prepravovať cestujúcich podľa platného cenníka taxislužby vrátane platných
príplatkov za nadrozmernosť alebo nadpočetnosť batožiny (viď Rozsah prepravy
batožín) a po uskutočnení prepravy vydať cestujúcemu potvrdenku o vykonanej
preprave a zaplatení cestovného vo vozidle taxislužby, to neplatí, ak ide o
vozidlo taxislužby použité na prepravu skupiny cestujúcich, ktorí zaplatili
cestovné pred začatím prepravy alebo na obvyklých miestach na pravidelnej
trase prepravy. V takýchto prípadoch vozidlo taxislužby nemusí byť vybavené
taxametrom,
- starať sa o bezpečnosť, pohodlie a pokojnú prepravu cestujúcich a o prepravu
ich batožiny,
- označiť každé prevádzkované vozidlo svojim obchodným menom,
- zabezpečiť technickú základňu vybavenú na prevádzku, údržbu, technickú
kontrolu, parkovanie a garážovanie vozidiel a na starostlivosť o osádky
vozidiel a o cestujúcich v rozsahu poskytovaných dopravných služieb,
- byť poistený pre prípad zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkovaním
osobnej cestnej dopravy v taxislužbe, cestujúcim a tretím osobám. Vozidlo
musí mať platné poistenie PZP a havarijné poistenie vozidla,
- mať vo vozidle taxislužby na mieste viditeľnom cestujúcemu preukaz vodiča,
- mať vo vozidle taxislužby kompletné tarifné podmienky a umožniť cestujúcemu
na požiadanie nahliadnuť do nich,
- prevádzkovať taxislužbu s vozidlom, ktoré je uvedené v koncesii a má v
koncesii pridelené evidenčné číslo vozidla taxislužby, pričom toto číslo
musí byť umiestnené vo vozidle taxislužby na mieste viditeľnom pre
cestujúceho. Výnimku tvoria len prípady, kedy pre potreby cestovných agentúr
(kancelárii) vykonáva dopravca zmluvnú prepravu klientov.
Čl.X
Rozsah prepravy batožiny
- Cestujúci má právo vziať si so sebou ako batožinu veci, ktoré vzhľadom na ich
objem, úpravu, dĺžku alebo hmotnosť možno rýchlo a bez ťažkostí naložiť a
umiestniť vo vozidle dopravcu,
- premiestnenie batožiny k vozidlu a od vozidla vykonáva cestujúci. Batožina
nebude automaticky preložená do vozidla,
- batožina cestujúceho nesmie svojimi rozmermi a obsahom obťažovať a obmedzovať
okolitých cestujúcich nad mieru primeranú pomerom. V opačnom prípade dopravca
neumožní prepravu batožiny,
- batožinu ukladá vodič tak, aby neohrozovala bezpečnosť cestujúcich, výkon služby
vodiča a neobmedzovala nastupovanie a vystupovanie a nepoškodila vozidlo.
Cestujúci je povinný poskytnúť pri vykladaní a ukladaní svojej batožiny
primeranú pomoc /ak vodič o ňu požiada/ a poslúchnuť pokyny vodiča,
- vodič určí, či sa batožina prepraví ako príručná alebo ako cestovná batožina,
(mimo priestoru pre cestujúcich). Cestujúci má právo vziať so sebou ako príručnú
batožinu veci alebo predmety, ktoré môže podľa potreby držať v ruke alebo na
lone. Dohľad nad príručnou batožinou umiestnenou vo vozidle (v priestore
cestujúcich) a tým zodpovednosť v prípade jej odcudzenia prislúcha v plnej miere
cestujúcemu,
- cestujúci je povinný upozorniť vodiča na osobitnú povahu batožiny, najmä na jej
obsah a hodnotu a ak vyžaduje aby sa s ňou určitým spôsobom zaobchádzalo alebo
aby sa ukladala v určitej polohe. Týka sa to aj pomôcok pre zdravotne postihnuté
osoby a invalidné vozíky,
- cestovná batožina sa prepravuje oddelene od cestujúceho. Dopravca zodpovedá za
škodu, ktorá vznikla na cestovnej batožine prepravovanej oddelene od cestujúceho
v čase od prevzatia do jej vydania pri skončení prepravy cestujúceho. Ak bola
škoda spôsobená cestujúcim, chybou batožiny, jej obalu alebo balenia, osobitnou
povahou batožiny alebo okolnosťou, ktorú dopravca nemohol odvrátiť alebo preto,
že cestujúci neupozornil vodiča na potrebu osobitného nakladania s batožinou,
dopravca za škodu nezodpovedá. Dopravca nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla na
opustenej batožine, tzn. cestujúci má povinnosť dohliadnuť, aby sa jeho
odovzdaná batožina naložila, a až následne zaujme vodičom stanovené miesto vo
vozidle,
- ak sa batožina prepravuje mimo priestoru cestujúceho, cestujúci je povinný pri
skončení prepravy hlásiť sa ihneď o jej vydanie,
- pri poškodení alebo zničení batožiny prepravovanej oddelene od cestujúceho je
dopravca povinný nahradiť cenu, ktorú mala zničená batožina v čase, keď bola
prevzatá na prepravu za dovozné. Okrem toho je dopravca povinný znášať dovozné,
ktoré cestujúci zaplatil v súvislosti s prepravou zničenej batožiny. Pri
poškodení alebo čiastočnej strate batožiny dopravca uhrádza sumu, o ktorú bola
batožina znehodnotená. Právo na náhradu škody musí cestujúci uplatniť písomne u
dopravcu do 1 mesiaca od vydania batožiny cestujúcemu alebo ak k vydaniu
batožiny nedošlo, do 1 mesiaca od prevzatia batožiny na prepravu, inak právo
zanikne,
- zodpovednosť za batožinu umiestnenú v batožinovom priestore nesie dopravca podľa
predchádzajúcich odsekov, preto má aj právo označovať batožinu číselným
označením, ktorého jeden diel obdrží cestujúci a pri vyberaní batožiny ho musí
vrátiť vodičovi, resp. sa príslušným číslom preukázať pri preberaní batožiny.
Dopravca zodpovedá za batožinu umiestnenú v batožinovom priestore a za jej obsah
do hodnoty 1200 €,
- vodič má právo požiadať od cestujúceho zaplatenie dovozného za batožinu prijatú
n prepravu ihneď po jej prijatí. Výška dovozného je stanovená tarifou,
- cestujúcim sa nedovoľuje brať so sebou:
- veci, preprava ktorých je zakázaná právnymi predpismi a taktiež tarifou
dopravcu,
- nebezpečné veci /horľavé, výbušné, prchavé a pod/,
- nabité zbrane, s výnimkou strelných zbraní príslušníkov ozbrojených síl a polície,
pre prepravu ktorých platia osobitné predpisy,
- veci, ktoré môžu ohroziť bezpečnosť prevádzky, poškodiť alebo znečistiť vozidlo
alebo cestujúcich,
- veci, ktoré svojím zápachom, odpudzujúcim vzhľadom a pod. by mohli byť cestujúcim
na ťarchu,
- batožiny, ktorých celková hmotnosť prevyšuje 50 kg a batožinu, ktorej hodnota
presahuje 1200 €,
- cestujúci nesmie prepravovať v cestovnej batožine šperky, ceniny, peniaze,
elektroniku a osobné doklady.
- cestujúci môže prepraviť najviac 1 ks príručnej a 1 ks cestovnej
batožiny. Mimo času zvýšených nárokov na prepravu môže cestujúci so
súhlasom vodiča vziať so sebou ešte ďalšiu batožinu,
- bezplatne prepravujeme 1 kus príručnej batožiny (max rozmery 15x25x35 cm) a 1 kus
cestovnej batožiny do 25 kg (max rozmery 30x60x80 cm) v batožinovom priestore.
Poplatok za každú ďalšiu cestovnú batožinu alebo nadrozmernú batožinu je 10 €
(platba u vodiča). Nadpočetnú alebo nadrozmernú batožinu prepravíme len za predpokladu,
že je v batožinovom priestore voľné miesto!
Nadpočetnú batožinu je možné zakúpiť aj v predpredaji v sídle spoločnosti,
- objednávateľ musí pri objednávaní prepravy oznámiť dopravcovi – dispečingu
aj prepravu nadrozmernej cestovnej batožiny, ako sú najmä barly, palice, kočíky,
klietky, balíky, lyže, sane a iné veci, ktoré by mohli byť pri dopravnej nehode
alebo prudkom pohybe osobného auta pre vodiča alebo pre cestujúceho nebezpečné,
možno prepravovať iba v priestore pre batožinu. Do batožinového priestoru možno
uložiť detský kočík len vtedy, ak sa dá poskladať,
- batožinu a iné veci nakladá a vykladá, umiestňuje alebo pripevňuje výlučne vodič
vozidla taxislužby.,
- váha a miera batožín je dopravcom zisťovaná podľa prevádzkových možností dopravcu
odhadom, meraním a vážením. Ak nie je k dispozícii meradlo, rozhodujúci je odhad
vodiča,
- preprava autobusových zásielok nie je povolená.
Čl.XI
Preprava zvierat
- Preprava živých spoločenských zvierat (psy a mačky) je dovolená len ak sú
umiestnené výhradne v schránkach. Prioritne sú prepravované v batožinovom
priestore,
- živé spoločenské zviera, okrem psa a mačky, musí byť prepravované v obale a
považuje sa za batožinu. Dovozné stanovené v cenníku je bez ohľadu na to, či
je prepravované zviera umiestnené v batožinovom priestore alebo v priestore
pre cestujúcich.
Čl.XII
Postup pri nájdení zabudnutej príručnej batožiny a iných vecí
- Za zabudnuté veci počas prepravy dopravca nenesie zodpovednosť,
- pokiaľ vodič taxislužby po ukončení prepravy v cieľovej zastávke nájde vo
vozidle zabudnutú vec, je povinný túto odovzdať zodpovednému pracovníkovi
dopravcu, ktorý ju zaeviduje a uskladní. Za obsah nájdenej batožiny dopravca
nezodpovedá,
- v prípade, že sa vlastník zabudnutej veci prihlási o jej vydanie do troch
dní, táto sa mu vydá bez poplatku za uskladnenie. Po lehote troch dní má
dopravca právo účtovať poplatok za uskladnenie a to 2 € za každý začatý deň,
- dopravca má právo žiadať od vlastníka zabudnutej veci, ktorý si ju žiada
alebo osoby splnomocnenej k tomu jej majiteľom popis veci, prípadne jej
obsahu a až po spoločnom preskúmaní veci alebo jej obsahu sa táto vydá
vlastníkovi. Pri odovzdávaní nájdenej veci je vlastník povinný preukázať sa
preukazom totožnosti, ktorého číslo dopravca spolu s adresou poznamená v
príslušnej evidencii,
- pokiaľ dopravcovi je známa adresa vlastníka zabudnutej veci, upovedomí ho o
nájdení zabudnutej veci vo vozidle taxislužby na jeho náklady, ktoré
vlastník veci je povinný uhradiť pri jej prevzatí,
- ak si vlastník veci nevyzdvihne, odovzdá ich dopravca podľa §135 ods. 1
Občianskeho zákonníka príslušnému štátnemu orgánu, ktorým je miestne
príslušný obvodný úrad v sídle kraja, v ktorom územnom obvode sa zabudnutá
vec nachádza. Ak sa vlastník veci neprihlási u príslušného štátneho orgánu
do jedného roka po tom, čo mu bola zabudnutá vec odovzdaná, pripadá nájdená
vec do vlastníctva štátu.
Čl.XIII
Postup vodiča taxislužby, dispečera pri dopravnej nehode, požiari vozidla a
náhleho ochorenia cestujúceho počas prepravy
- Pokiaľ dôjde k dopravnej nehode je vodič vozidla taxislužby povinný postarať
sa (v medziach svojich schopností a možností) aby možné následky nehody boli
obmedzené na čo najnižšiu mieru a nemohlo dôjsť k prípadnému ďalšiemu
ohrozeniu osôb.
- Vodič je povinný najmä:
- urobiť vhodné opatrenia k zaisteniu bezpečnosti cestnej premávky na mieste
nehody,
- poskytnúť podľa svojich možností prvú pomoc zraneným osobám a bezodkladne
privolať záchrannú zdravotnú službu,
- informovať všetkých cestujúcich primeraným spôsobom a formou o vzniknutej
situácii,
- urobiť vhodné opatrenia k zaisteniu bezpečnosti a zdravia cestujúcich a
ochrany ich batožín,
- ohlásiť dopravnú nehodu Policajnému zboru a zodpovednému pracovníkovi
dopravcu,
- zodpovedný pracovník dopravcu sa bezodkladne postará o náhradnú prepravu
cestujúcich ako aj ich batožín do cieľovej zastávky a urobí ďalšie opatrenia
pre čo najrýchlejšie odstránenie následkov dopravnej nehody,
- v prípade úrazu alebo náhleho ochorenia cestujúceho je vodič taxislužby
povinný v medziach svojich schopností a možností poskytnúť prvú pomoc a
dopraviť ho do najbližšieho zdravotníckeho zariadenia na ošetrenie alebo
privolať záchrannú zdravotnú službu. Zároveň dôvody prípadnej zmeny plánu
cesty vodič taxislužby vysvetlí ostatným cestujúcim,
- pokiaľ dôjde počas prepravy vozidlom taxislužby k mimoriadnej udalosti pri
ktorej sú ohrozené životy alebo zdravie cestujúcich alebo vodiča (živelná
pohroma) tak, že vozidlo nemôže pokračovať po bežnej trase, dopravca ich
dopraví inou najbližšou trasou do ich cieľových zastávok, pokiaľ to
prevádzkové pomery umožňujú. V prípade, že sa v preprave na bežnej trase v
dôsledku mimoriadnej udalosti nedá pokračovať ani odklonením sa od trasy,
cestujúci majú nárok na bezplatné vykonanie prepravy späť do východiskovej
zastávky nástupného miesta,
- v prípade vzniku mimoriadnej udalosti z dôvodu vyššej moci (napr. aj
pokazenie sa vozidla) dopravca je povinný bezodkladne zabezpečiť náhradnú
dopravu. V takýchto prípadoch (dopravca nevie ovplyvniť = vyššia moc)
dopravca neposkytuje zľavu na cestovnom a nenesie zodpovednosť za prípadné
zmeškanie následných spojení.
Čl.XIV
TARIFA
- Suma cestovného Košice – Budapešť je: 39 €/osoba nad 25
rokov, 30 €/osoba do 25 rokov. Dopravca pre
zatraktívnenie svojej ponuky si vyhradzuje právo ponúkať akciové (zľavnené)
lístky pri zakúpení (v predpredaji) napr. spiatočného lístka Košice
– Budapešť 70 €/osoba nad 25 rokov. Cestovné lístky kúpené cez
sieť províznych predajcov sa môžu odlišovať od ponuky zverejnenej priamo na
stránke dopravcu. Košice-Krakow je 200 €/mikrobus,
Košice – Viedeň je
320 €/mikrobus, ak
s dopravcom nie je osobitne dohodnuté inak,
- v prípade, ak klient chce cestovať sám, prípadne spolu ako skupina je možné
si objednať tzv. individuálny transfer, tzn. nástupné
miesto a čas nástupu má možnosť si klient zvoliť sám. Cena individuálneho
transferu /do 8 cestujúcich/ Košice-Budapešť je 190 €.
- v rámci Košíc /transferov/ (ak klient pri príchode chce odniesť na inú
adresu ako parkovisko McDonald´s, Protifašistický bojovníkov 6) je jednotná
cena dopravy a to 5 € na 1 adresu,
- cena prenájmu vozidla taxislužby v rámci SR celkovo /tam aj späť/ do 200km
je min. 100 €.
- stojné je 10 € za každú, aj započatú
hodinu.
- aktuálny cenník iných destinácií je k nahliadnutiu v sídle dopravcu,
prípadne konkrétnu cenovú ponuku žiadať na info@cassoviaexpres.sk,
- dovozné za batožinu: Nadpočetnosť = 10 €/ks, nadrozmer =
10 €/ks, bicykel = 25 €/ks
- dovozné za zviera je v závislosti od váhy zvieraťa
nasledovne: 1-10kg = 15 €, 10-20kg = 20 €, nad 20kg = 30 €.
Čl.XV
Akciové lístky, špeciálne ponuky
- Akciové lístky, špeciálne ponuky využíva dopravca pre zatraktívnenie svojej
obchodnej ponuky,
- špeciálne ponuky zvýhodňujú cestujúceho za nákup CL v stanovenom predstihu,
zvýhodňujú predaj voľnej kapacity v stanovenej dobe pred odjazdom,
zvýhodňujú skupiny, odmeňujú cestujúceho za vernosť,
- špeciálne ponuky môžu mať časovo ohraničenú platnosť,
- platnosť a dobu trvania špeciálnych ponúk vyhlasuje dopravca. Cestujúci sú o
platnosti informovaní na internetovej stránke www.cassoviaexpres.sk,
prípadne v reklamných a propagačných materiáloch.
Čl.XVI
Storno
- Storno zakúpeného cestovného lístka je nutné nahlásiť písomnou
formou (emailom), alebo osobne v čase otváracích hodín,
- Lístok je možné stornovať viac ako 24 hodín pred uskutočnením
transferu za storno poplatok 5 €/osoba/jeden smer resp. 10 € spiatočný lístok. Menej ako 24 hodín
pred odchodom transferu je cestovný lístok plne nerefundovatelný (nestornovateľný),
- Storno podmienky začínajú platiť od momentu zakúpenia cestovného lístka,
tzn. že kupujúci je povinný si správnosť cestovného lístka skontrolovať pri prebratí, lebo na následnú
reklamáciu údajov nebudeme brať zreteľ!
Čl.XVII
Zodpovednosť
- Za porušenie povinnosti taxislužby prepraviť podľa prepravného poriadku
cestujúceho riadne a včas zodpovedá dopravca podľa § 763 ods. 2 Občianskeho
zákonníka,
- nároky pre nedostatok poskytovaných služieb sú uvedené v tomto prepravnom
poriadku dopravcu,
- uplatnený nárok nemôže reklamujúci meniť bez súhlasu dopravcu,
- v prípade, že došlo k neodôvodnenému meškaniu alebo neuskutočneniu prepravy
z viny dopravcu alebo vodiča taxislužby, je dopravca povinný nahradiť škodu
vzniknutú cestujúcemu tým, že preprava nebola vykonaná včas, nasledovne:
- náhrada škody za omeškanie bude riešená pomernou zľavou na zaplatenom
cestovnom,
- náhrada škody za neuskutočnenie prepravy bude riešená úhradou
cestovného podľa cenníka taxislužby,
- svojej zodpovednosti sa dopravca zbaví
ak preukáže, že škode nemohol zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, ktoré
od neho možno požadovať.
Čl.XVIII
REKLAMAČNÝ PORIADOK
- Všeobecné ustanovenia:
Tento Reklamačný poriadok upravuje všetky právne vzťahy vznikajúce
medzi cestujúcim, resp. iným odberateľom poskytovaných služieb
(ďalej len „reklamujúci) a spoločnosťou Cassovia Expres s.r.o. (ďalej len
„dopravca“), na základe a v súvislostí s uplatňovaním reklamácií reklamujúcich
voči dopravcovi, ktoré súvisia s kvalitou alebo správnosťou služieb, ktoré
dopravca reklamujúcim poskytuje v rozsahu a kvalite garantovanom v zmluvách,
prepravnom poriadku, alebo inými právnymi vzťahmi uzavretými medzi dopravcom a
reklamujúcim, najmä postupy a lehoty vybavovania reklamácii, náležitosti
reklamácie a všetky ostatné súvisiace právne vzťahy. Na účely tohto prepravného
poriadku sa reklamáciou rozumie reklamujúcim uplatňované právo zo zodpovednosti
za nedostatky služieb poskytovaných dopravcom v lehotách určených týmto
Reklamačným poriadkom. Na účely tohto prepravného poriadku sa reklamujúcim
rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá má postavenie spotrebiteľa podľa
zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej
len „zákon o ochrane spotrebiteľa“). Postup pri uplatňovaní
reklamácie: Reklamujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu počas
pracovnej doby osobne v prevádzke dopravcu, kde bola služba poskytnutá, alebo ju
môže zaslať poštou, prípadne elektronickou poštou na adresu sídla dopravcu.
Adresa sídla dopravcu: Cassovia Expres s.r.o., Mlynská
27, 040 01 Košice, Slovensko, e-mail: info@cassoviaexpres.sk
- Reklamujúci je povinný uplatniť práva a nároky vyplývajúce z tohto prepravného
poriadku spôsobom uvedeným v následnom bode bez zbytočného odkladu, najneskôr do
30 dní od vykonania prepravy. Cestujúci má právo sa telefonicky alebo písomne
informovať na priebeh vybavovania reklamácie,
- ak reklamujúci v lehote podľa predchádzajúceho bodu nevytkne dopravcovi túto
zistenú skutočnosť, reklamujúcemu právo zo zodpovednosti za vady zaniká,
- reklamujúci je povinný dopravcovi poskytnúť všetku súčinnosť potrebnú na
objasnenie reklamovanej skutočnosti. Pokiaľ odmietne túto súčinnosť poskytnúť,
dopravca nie je povinný vykonať ďalšie preverenie reklamácie a nie je povinný
ďalej skúmať oprávnenosť reklamácie,
- pokiaľ nie je možné ihneď, v zložitom prípade najneskôr do troch pracovných
dní odo dňa uplatnenia reklamácie rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie,
dopravca je oprávnený v rámci svojej právomoci vykonať ďalšie preverenie
reklamácie a odborne ju posúdiť, pričom celkové vybavenie reklamácie nesmie
trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Čas potrebný na opravu,
resp. doplnenie náležitosti reklamácie reklamujúcim sa nezapočítava do lehoty
potrebnej na rozhodnutie o vybavení reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie
reklamácie má reklamujúci rovnaké práva ako pri neodstrániteľnej vade, t.j.
reklamujúci má právo od zmluvy odstúpiť,
- pri uplatnení reklamácie vydá dopravca reklamujúcemu potvrdenie. Ak je
reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie,
dopravca doručí potvrdenie o uplatnení reklamácie reklamujúcemu ihneď po prijatí
reklamácie,
- dopravca o vybavení reklamácie vydá písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa
uplatnenia reklamácie. Písomný doklad vydá dopravca reklamujúcemu aj vtedy, ak
reklamácii nevyhovie, resp. vyhovie len čiastočne. Dopravca nenesie zodpovednosť
za to, že sa na reklamujúcim uvedenú kontaktnú adresu nepodarilo odoslaný
písomný doklad doručiť,
- reklamáciu údajov na vydanom cestovnom lístku si reklamujúci môže uplatniť
ihneď po vydaní cestovného lístka a následnom skontrolovaní lístka cestujúcim,
t.j. po overení správnosti údajov na vydanom cestovnom lístku. Na neskoršiu
reklamáciu údajov uvedených na cestovnom lístku dopravca nebude brať zreteľ.
- Náležitosti reklamácie:
Reklamujúci je povinný uplatniť reklamáciu písomne. Reklamujúci je povinný v reklamácii určito, zrozumiteľne,
správne a presne uviesť reklamované skutočnosti, ktoré namieta a svoje tvrdenia aj vierohodným spôsobom
preukázať predložením právne relevantných dokladov (dôkazov), ktoré je reklamujúci povinný
obstarať na vlastné náklady. Reklamujúci je ďalej povinný uviesť aj právo, ktoré týmto spôsobom voči dopravcovi
uplatňuje, a ktoré nie je oprávnený neskôr meniť bez súhlasu dopravcu.
- Každá reklamácia musí obsahovať:
- Identifikačné údaje reklamujúceho, presnú poštovú adresu, na ktorú žiada
zaslať vybavenie reklamácie, telefónne číslo, názov jeho peňažného ústavu s
uvedením čísla účtu pre prípad, že mu bude vyplácaná finančná náhrada,
- predmet reklamácie,
- primerané zdôvodnenie a vymedzenie práva, ktoré týmto spôsobom voči dopravcovi
uplatňuje,
- súpis dokladov priložených k reklamácii a fotokópie predmetných dokladov.
Medzi dokladmi musí byť predložený doklad o poskytnutí služby (cestovný lístok,
batožinový lístok, faktúra, pokladničný blok),
- dátum podania reklamácie,
- podpis a odtlačok pečiatky (ak zápis v registri takúto formu vyžaduje)
reklamujúceho, tento údaj sa v prípade podania reklamácie elektronickou formou
nevyžaduje. Ak reklamáciu, z ktorej by vyplynuli možné finančné náhrady podáva
jedna osoba v mene viacerých je potrebné, aby sa k reklamácii doložilo
splnomocnenie, v ktorom osoby oprávňujú reklamujúceho, aby konal v ich mene. Ak
reklamácia neobsahuje náležitosti uvedené v predchádzajúcich bodoch, dopravca
vyzve reklamujúceho, aby reklamáciu doplnil, resp. opravil v lehote nie kratšej
ako 7 pracovných dní od doručenia výzvy na odstránenie nedostatkov. Pokým
reklamujúci neodstráni nedostatky svojej reklamácie, dopravca nie je povinný sa
jeho reklamáciou zaoberať a skúmať oprávnenosť reklamácie. Ak reklamujúci v
lehote určenej dopravcom odstráni nedostatky svojej reklamácie, od tohto momentu
začínajú plynúť lehoty uvedené vyššie. V prípade ak si reklamujúci nesplní
povinnosť (náležitosti reklamácie), dopravca nie je povinný vykonať ďalšie
preverenie reklamácie a nie je povinný ďalej skúmať oprávnenosť reklamácie.
- Neoprávnenosť, zamietnutie reklamácie
Neoprávnenou reklamáciou sa v zmysle tohto prepravného poriadku pri preprave
rozumie reklamácia reklamujúceho, ktorý v čase udalosti:
- Porušil predpisy
dopravcu alebo zákony SR, alebo cieľového štátu,
- bol pod vplyvom alkoholu
alebo iných návykových látok,
- nedostatky dopravcom poskytovanej služby si
zavinil sám,
- ohrozoval cestujúcich vo vozidle,
- fajčil, príp. pil
alkoholické nápoje v priestore vozidla,
- poškodzoval vozidlo,
- prepravoval
vo svojej batožine veci/zvieratá, ktoré sú zakázané alebo odmietol preskúmanie
batožiny,
- prepravoval vo vozidle batožinu, na ktorej pre jej nespôsobilosť
resp. osobitnú povahu vznikla škoda a reklamujúci na tieto skutočnosti dopredu
neupozornil,
- bol pre akékoľvek opodstatnené dôvody vylúčený z prepravy,
-
nerešpektoval pokyny oprávnenej osoby dopravcu.
-
Dopravca má právo
odmietnuť vybavenie reklamácie v prípade ak:
- Nebola podaná oprávnenou osobou,
- reklamácia nebola podaná v čase a v súlade s týmto prepravným poriadkom,
- vo veci bolo začaté súdne, resp. rozhodcovské konanie, alebo vo veci
príslušným orgánom už bolo právoplatne rozhodnuté,
- škoda vznikla následkom živelnej pohromy alebo mimoriadnej udalosti za
ktorú dopravca nenesie zodpovednosť,
- nákup služby nebol preukázaný,
- reklamáciu na službu reklamujúci uplatňuje po uplynutí lehôt stanovených v
tomto reklamačnom poriadku.
- Zamietnutie reklamácie oznámi dopravca reklamujúcemu písomne na adresu uvedenú v
jeho písomnej reklamácii. V prípade nesúhlasu reklamujúceho s vybavením
reklamácie má reklamujúci právo uplatniť svoje požiadavky na príslušnom
súde.
Čl.XIX
Mimoriadna udalosť
Za mimoriadnu udalosť (ďalej v texte len „Mimoriadna udalosť“) pri
výkone osobnej dopravy – taxislužby sa považuje:
- dopravná nehoda vozidla taxislužby prípadne ak je svedkom dopravnej
nehody,
- požiar vozidla,
- porucha vozidla,
- úraz alebo náhle ochorenie cestujúceho alebo inej osoby,
- neprispôsobivé chovanie sa cestujúceho, ktoré si vyžaduje zásah vodiča
Pri Mimoriadnej udalosti je vodič vozidla taxi povinný
predovšetkým: bezodkladne zastaviť vozidlo, urobiť potrebné
opatrenia na záchranu cestujúcich a majetku ohrozeného Mimoriadnou
udalosťou, poskytnúť podľa svojich schopnosti a možnosti zranenej osobe
potrebnú prvú pomoc a bezodkladne privolať odbornú zdravotnícku pomoc,
urobiť vhodné opatrenia, aby nebola ohrozená bezpečnosť cestnej premávky a
umožniť jej obnovenie, informovať o tejto skutočnosti dopravcu. Ak pri
Mimoriadnej udalosti došlo k zraneniu osoby alebo k jej usmrteniu,
poškodeniu cesty alebo všeobecne prospešného zariadenia, alebo ak došlo k
hmotnej škode prevyšujúcej desať násobok minimálnej mesačnej mzdy
zamestnanca, je vodič vozidla taxislužby povinný:
- ohlásiť bezodkladne Mimoriadnu udalosť policajnému orgánu,
- zdržať sa konania, ktoré by bolo na ujmu vyšetrenia Mimoriadnej
udalosti,
- zotrvať na mieste až do príchodu policajného orgánu alebo sa na toto
miesto bezodkladne vrátiť po privolaní pomoci, alebo po ohlásení
Mimoriadnej udalosti,
- informovať o tejto skutočnosti dopravcu.
Čl.XX
Záverečné ustanovenia
- Tento PP je súčasťou zmluvy o preprave, pričom dopravca a
cestujúci majú právo v písomnej dohode upraviť práva a
povinnosti odlišne ako sú upravené v Prepravnom poriadku,
- cestujúci, uzavretím dohody o preprave prehlasuje, že ho
dopravca oboznámil s právami a povinnosťami vyplývajúcimi zo
Zmluvy o preprave, ako aj s právami a povinnosťami vyplývajúcimi
z Prepravného poriadku,
- ostatné právne vzťahy medzi dopravcom a reklamujúcim, výslovne
neupravené týmto reklamačným poriadkom, sa budú riadiť
príslušnými ustanoveniami všeobecne záväzných právnych predpisov
platných na území SR. V prípade sporov /rozdielov v
interpretovaní/, je smerodajná slovenská verzia tohto
prepravného poriadku. Spory, ktoré môžu vzniknúť medzi zmluvnými
stranami pri vybavovaní a uplatňovaní reklamácie, budú riešené v
prvom rade mimosúdnou cestou. Ak napriek tomu nedôjde k dohode,
platí, že v prípade sporu je pre jeho rozhodnutie príslušný
obchodný súd v sídle dopravcu,
- dopravca je oprávnený z dôvodu zmien vo svojej obchodnej
politike alebo zmien právnych predpisov alebo vývoja právneho
alebo podnikateľského prostredia meniť alebo dopĺňať tento
reklamačný poriadok kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia.
Dopravca zverejní PP na webovej stránke www.cassoviaexpres.sk
a v priestoroch sídla spoločnosti (dopravno-informačnej
kancelárii), ktorá je prístupná verejnosti,
- pôsobnosť tohto Prepravného poriadku alebo jeho časti možno
vylúčiť iba písomnou dohodou cestujúceho a dopravcu,
- tento PP bol schválený konateľom spoločnosti dňa 27.02.2015 a je
účinný od 1.03.2015,
- tento PP bol zverejnený dňa 1.03.2015.